COT deltog även i år på IAA Tunga Fordon i Hannover

COT – Clean Oil Technology AB, visade även i år upp sitt patenterade COT OilRefiner System för den europeiska publiken genom medverkan på IAA i Hannover. Intresset från ledande europeiska tillverkare av tunga fordon var fortsatt stort och problemen med bränsleutspädning kvarstår.
FKG, (Fordonskomponentgruppen), organiserade liksom tidigare år medverkan på IAA för 25 svenska leverantörer till fordonsindustrin med en gemensam utställnings monter. Där hade varje företag sin monterdel med tydlig varumärkes profil. Mässan, som pågick mellan 18 -27 september, innebar för COT`s del fortsatta relationsbyggande möten med de ledande europeiska tillverkarna av tunga fordon och motorer.
”Tillverkarna har fortsatt samma problem med bränsleutspädning säger Marknadschef Göran Fredriksson. Problem som COT löser genom optimerade serviceintervaller, mindre slitage på motorer och kringutrustning, (t ex turbo) samt ökade möjligheter att köra på alternativa bränslen som BioDiesel, Etanol och Gas
Bland besökarna i COT`s monter märktes inköpschefer och tekniska beslutsfattare från både Volvo och de andra ledande tillverkarna. Besök som sedan resulterade i möten med respektive företag.
COT`s personal på plats besökte också ett stort antal intressanta företag i deras montrar.
För mer information kontakta Marknadschef Göran Fredriksson. +46 76 776 80 77.
Ladda ned som PDF