Hüllert Maskin AB i Vara fullföljer samarbetet med COT

Göteborg 14 september 2009

Hüllert Maskin AB har beslutat fullfölja samarbetet med COT – Clean Oil Technology AB (publ). Avtalet innebär att Hüllerts blir återförsäljare av COT:s system för kontinuerlig oljering under drift för hydrauliska applikationer.

Hüllert Maskin AB är generalagent för Merlo teleskoplastare samt representanter för Lännen grävlastare och Lundberg redskapsbärare. Man har ett 20-tal samarbetspartners runt om i Sverige som säljer och servar Hüllerts produkter. Sortimentet utökas nu alltså med COT:s system.

”Vi har sedan en tid utvärderat och verifierat COT:s produkter och vill nu satsa fullt ut” säger VD Nils-Gunnar Burge. ”Med COT:s teknik kan vi tillföra bra mervärden för våra kunder. Dessutom kommer det nya miljökrav efter hand. Vi avser att montera COT-systemet på utvalda nya maskiner vi säljer framöver.”

På Merlos huvudkontor i Italien följer man med spänning den här typen av utvärdering av ny miljöteknik för att möta framtidens tuffare miljökrav från kunder och myndigheter. Merlo har de senaste åren tillverkat 7 – 10 000 maskiner årligen.

”För COT innebär detta en klar förstärkning av distributionen i Sverige” säger COT:s marknads­chef Göran Fredriksson. ”Vi är mycket nöjda över att få Hüllerts som samarbetspartner. De är ett seriöst och serviceinriktat företag med gediget kunnande. De ligger dessutom i framkant även på miljösidan.”

Har du frågor är du välkommen att kontakta marknadschef Göran Fredriksson på mobiltelefon 076 776 80 77 eller goran.fredriksson@cot.se