Ny order värd en halv miljon kronor till Hüllert Maskin AB

Göteborg 28 oktober 2009

Hüllert Maskin AB har tecknat order på COT Oil Refiner™ i hydraulutförande, till ett värde av ca 500.000 kronor. Leverans skall ske före årsskiftet. Säljcheferna på Hüllerts svenska återförsäljare är mycket entusiastiska och ser stor potential med COT Oil Refiner System™ som problemlösare,
i första hand på hydraulsidan.

Hüllert Maskin AB samlade för två veckor sedan sina samarbetspartners i Sverige till en återförsäljarkonferens i Vara. Mötet var också en introduktion av COT Oil Refiner System™ med Göran Fredriksson och Roni Söderlund från COT på plats för att presentera företaget, marknadsföringen och tekniken.

”Utvärderingen av COT-systemet är klar och nu satsar vi fullt ut.” säger Hüllerts VD Nils-Gunnar Burge. ”Förutom försäljning genom våra återförsäljare kommer vi också, som tidigare sagts, att montera COT-systemet på utvalda nya Merlo maskiner.”

En ny order, värd omkring en halv miljon kr, för den svenska marknaden är klar med leverans innan årsskiftet. Försäljningsmaterial i form av produktblad, pressreleaser, displayer med mera rullas ut inom kort. Utbildning av Hüllerts personal i Vara sker första veckan i november. Nästa steg tas i mitten av november. Då sker introduktionen för Hüllerts generalagenter i Norden. Som exempel kan nämnas Finlands ledande maskinföretag Rotator med 28 återförsäljare runt om i landet.

”Lanseringen hos Hüllert följer vår plan för distributionen på hydraulsidan i Sverige och Norden”säger COT:s marknadschef Göran Fredriksson. ”Nu anpassar vi produktion och distribution för den ökade efterfrågan detta innebär.”

Har du frågor är du välkommen att kontakta marknadschef Göran Fredriksson på mobiltelefon 076 776 80 77 eller goran.fredriksson@cot.se
Vi hänvisar även till Hüllerts egen pressrelease som publiceras inom kort.

COT är ett svenskt publikt aktiebolag med säte i Göteborg. Företaget utvecklar och marknadsför patenterad miljöteknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under drift. COT-aktien är listad på NGM MTF sedan 2004. Läs mer om COT på www.cot.se