Stort fokus på COT under Maskinexpo

Göteborg den 18 maj 2010

Hüllert Maskin AB ger COT – Clean Oil Technology AB (publ) ett ordentligt lyft på årets upplaga av Maskinexpo på Barkaby 27–29 maj. Bl a lanserar man flera maskinnyheter från Merlo med COT:s patenterade OilRefiner System™ originalmonterat.

Maskinexpo är Nordens största entreprenadmässa och arrangeras på Barkarby Flygfält utanför Stockholm. I år visar över 500 företag årets nyheter inom entreprenad, redskap, tillbehör, vägunderhåll, transportbilar, park- och grönytor, lantbruk och bergsbruk. Förra året hade mässan 30 000 besökare. Här lanserar Hüllert flera nya Merlo-maskiner för den svenska marknaden. De har COT:s patenterade OilRefiner System™ originalmonterat vid leverans. Produkterna kommer dessutom att presenteras i företagets stora monter där även personal från COT finns på plats.

Hüllert Maskin AB är generalagent för Merlo teleskoplastare i Norden med ett stort antal samarbetspartners runt om i Skandinavien som säljer och servar Hüllerts produkter. Sedan 2009 distribuerar man också COT-systemet, som även originalmonteras på nya Merlo-maskiner. ”Vi har nu sålt och monterat COT:s produkter på ett betydande antal maskiner” säger Hüllerts VD Nils-Gunnar Burge. ”Det har tillfört ett stort mervärde för våra kunder.”

Samtidigt som många maskinleverantörer försöker övervintra lågkonjunkturen genom att gå på reträtt gör Hüllert precis tvärtom. I sommar bygger man en ny utställningshall och ett övningsfält för körträning.

”Företaget ser positivt på framtiden.” fortsätter Nils-Gunnar Burge. ”Försäljningen av Merlo och COT:s produkter ökar nu. För att möta det ökande intresset behöver vi en bra visningshall samtidigt som vi vill kunna erbjuda utbildning till maskinförare.” På övningsfältet ska tiotalet arbetsstationer anläggas där praktiska körmoment kan visas och läras ut. Satsningen gör att både maskiner och produkterna från COT kan marknadsföras samtidigt som entreprenörer och maskinförare kan få utbildning och körträning för teleskoplastarkort. Utbyggnaden ska stå klar för invigning i höst.

För mer information, kontakta Göran Fredriksson på mobiltelefon 076 - 776 80 77 eller goran.fredriksson@cot.se